Πόνος στον αυχένα και τον ώμο

Ένας αισθητός πόνος στον αυχένα – και στους ώμους. Η κακή στάση και οι πολλές ώρες εργασίας ή το στρες λόγω των απαιτητικών προθεσμιών μπορεί να προκαλέσουν πραγματικά προβλήματα ακόμη και στα πολύ ενεργητικά άτομα.

Ο αυχένας είναι μία από εκείνες τις περιοχές του σώματος που κανονικά δε μας απασχολούν μέχρι να αρχίσουν να μας ενοχλούν – οπότε και μας απασχολεί συνέχεια. Το ίδιο ισχύει και με τους ώμους. Τα δύο αυτά μέρη του σώματος ευθύνονται για έναν πολύ μεγάλο αριθμό βασικών καθημερινών κινήσεων, από τη στροφή του κεφαλιού ώστε να κοιτάξουμε κάτι (για παράδειγμα κατά το βάδισμα ή την οδήγηση) μέχρι την εργασία σε γραφείο ή στον υπολογιστή. Είτε πάσχετε από πόνο στον αυχένα ή στον ώμο ή και από τα δύο, ένα είναι σίγουρο: ο πόνος και η δυσφορία που προκαλούν αυτές οι καταστάσεις πρακτικά επηρεάζουν κάθε τομέα της ζωής σας. Η μακροχρόνια δυσκαμψία και η μειωμένη ή επώδυνη κινητικότητα των ώμων ονομάζεται συχνά «παγωμένος» ώμος - για προφανείς λόγους – και μπορεί να χρειαστεί μήνες ή ακόμη και χρόνια για να θεραπευτεί1.

Αίτια και θεραπεία

Ο πόνος στον αυχένα και στον ώμο μπορεί να έχει ένα προφανές αίτιο – για παράδειγμα έναν πρόσφατο τραυματισμό ή διάστρεμμα – ή μπορεί να αυξάνεται σταδιακά για μεγάλο διάστημα και να οφείλεται σε στρες ή σε κακή στάση του σώματος. Όταν αγχωνόμαστε, έχουμε την τάση να συσσωρεύουμε ένταση σε αυτές τις περιοχές, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε καθηλωτική μυϊκή δυσκαμψία. Επίσης, η αιτία του πόνου στον αυχένα και στον ώμο μπορεί να είναι κάτι πολύ απλό όπως η «κακή» θέση στην εργασία ή τον ύπνο. Για να αποφύγετε τη δυσφορία λόγω της επώδυνης κίνησης, μπορείτε να προσπαθήσετε να πειραματιστείτε προσαρμόζοντας το ύψος του γραφείου και της καρέκλας σας, ή δοκιμάζοντας ένα σκληρότερο στρώμα και διάφορα είδη μαξιλαριών. Ένα άλλο σημαντικό προληπτικό μέτρο είναι να παραμείνετε δραστήριοι και να βελτιώσετε τη συνολική φυσική σας κατάσταση. Για παράδειγμα, μπορεί να σας βοηθήσει η γιόγκα ή κάποια άλλη μορφή ήπιας άσκησης.

Γρήγορη ανακούφιση από τον πόνο στον αυχένα και τον ώμο

Παρόλο που τα αίτια για τον πόνο στον αυχένα και στον ώμο είναι συχνά απλά ή προφανή, μπορεί να περάσει αρκετό διάστημα μέχρι να υποχωρήσει, επειδή οι καταπονημένοι μύες και οι αρθρώσεις χρειάζονται χρόνο για ναθεραπευθούν. Βραχυχρόνια, αυτό μπορεί να συνεπάγεται αρκετή δυσφορία για κάποιον που ενώ πάσχει από αυτό το είδος πόνου, είναι αναγκασμένος να συνεχίσει τις καθημερινές του δραστηριότητες. Ο γιατρός σας μπορεί να σας συστήσει ένα αντιφλεγμονώδες παυσίπονο όπως το Brufen® (ιβουπροφαίνη) ως βραχυχρόνια λύση2. Αυτό το είδος φαρμάκου έχει διπλή δράση μείωσης του πόνου και ανακούφισης κάποιας φλεγμονής που ενδέχεται να επιδεινώνει την κατάσταση.

Η παύση του πόνου προσφέρει μία προσωρινή ανακούφιση βοηθώντας σας να ανταπεξέλθετε στις καθημερινές αναγκαίες σας δραστηριότητες, ωστόσο θα πρέπει να προσέχετε ώστε η δραστηριότητά σας να μην είναι έντονη όταν έχετε κάποια κάκωση, ενώ θα πρέπει πάντα να αναζητάτε την υποκείμενη αιτιολογία – είτε πρόκειται για τη στάση του σώματός σας ή για το επίπεδο του στρες σας – έτσι ώστε να πάρετε προφυλάξεις για να μην ξαναεμφανιστεί στο μέλλον.

Ο γιατρός ή ο φαρμακοποιός σας μπορεί να σας βοηθήσει να επιλέξετε την κατάλληλη δοσολογία και μορφή του Brufen® για την αντιμετώπιση του πόνου σας στον αυχένα και στον ώμο. Το Brufen® διατίθεται στην Ελλάδα από το 2000 και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη συμπτωματική ανακούφιση:

  • Άλγους και φλεγμονής που σχετίζεται με εκφυλιστικές παθήσεις των αρθρώσεων
  • Ηπίας έως μέτριας βαρύτητας άλγους (κεφαλαλγία, μυοσκελετικό άλγος, οδοντικό άλγος, δυσμηνόρροια)
  • Πυρετού

Ελεγμένο από: Ιατρικό τμήμα Mylan

Ημερομηνία αναθεώρησης: 2019-07-24

Πόνος στην πλάτη

Ο πόνος στην πλάτη είναι ένα συχνό πρόβλημα. Ο πόνος στην πλάτη προκαλείται συχνά από μυική δυσκαμψία. Μπορεί να είναι ευεργετική η κινητοποίηση και η ήπια άσκηση για τη μείωση της δυσφορίας.

Διαβάστε περισσότερα

Ισχιαλγία

Τα συμπτώματα της ισχιαλγίας περιλαμβάνουν οξύ πόνο ή μυρμήγκιασμα κατά μήκος των ποδιών ή των γλουτών. Σε πολλούς ανθρώπους ο πόνος από την ισχιαλγία επιδεινώνεται όταν κάθονται, το οποίο είναι απόλυτα δικαιολογημένο.

Διαβάστε περισσότερα