Πόνος στην πλάτη

Πονάει η πλάτη σας; Σίγουρα δεν είστε οι μόνοι. Έχει υπολογιστεί πως ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων θα αισθανθεί πόνο στην πλάτη κάποια στιγμή1. Ωστόσο, δεν είναι απαραίτητο να σας καθηλώσει, όπως ενδεχομένως φοβάστε.

Ο πόνος στην πλάτη είναι μία συχνή ενόχληση της εποχής μας. Στο δυτικό κόσμο, ο κατά κόρον καθιστικός τρόπος ζωής, μπορεί να οδηγήσει σε μετέπειτα προβλήματα στη στάση του σώματος και πόνο στην πλάτη. Οι πόνοι που εμφανίζονται στην πλάτη έχουν διάφορα αίτια, από συγγενή προβλήματα στη σπονδυλική στήλη ή μετατόπιση δίσκων έως άλλου είδους κακώσεις που προκύπτουν από σήκωμα βάρους με λάθος τρόπο ή υπερβολική καταπόνηση. Εκτιμάται ότι ένα 80% του πληθυσμού θα εμφανίσει κάποια στιγμή πόνο ψηλά στην πλάτη, στο μέσον της πλάτης ή χαμηλά στην πλάτη1, με αποτέλεσμα να θεωρείται συχνό πρόβλημα.

Μην αφήνετε την πλάτη σας να σας «ρίξει»

Η πλάτη σας, όπως και οι μύες και οι σύνδεσμοι που την περιβάλλουν, εμπλέκεται σε όλες σχεδόν τις κινήσεις που κάνετε, από τη στροφή στο κρεβάτι μέχρι την προσπάθεια να φτάσετε το τηλεκοντρόλ. Αυτό το καταλαβαίνει καλά όποιος πάσχει από πόνο στην πλάτη, καθώς μπορεί να γίνει επώδυνη ακόμα και η πιο μικρή κίνηση. Ο πόνος στην πλάτη προκαλείται κυρίως από μυϊκή δυσκαμψία και μπορεί να υποχωρήσει μόνος του χωρίς την ανάγκη φαρμακευτικής αγωγής· θα πρέπει όμως να συμβουλευτείτε το γιατρό σας στην περίπτωση που ο πόνος είναι έντονος, επιδεινώνεται, ή δε βελτιώνεται μετά από τρεις ημέρες2. Παρόλο που μπορεί να φαίνεται δελεαστικό να αποφεύγουμε τις κινήσεις που μας προκαλούν πόνο, συνίσταται για τα άτομα με πόνο στην πλάτη να μη μένουν ακίνητα για μεγάλα διαστήματα, καθώς αυτό θα μπορούσε να επιδεινώσει μακροχρόνια τον πόνο3. Συνεπώς, θα πρέπει να συνεχίζετε κανονικά τις καθημερινές σας δραστηριότητες όσο μπορείτε χωρίς να επιδεινώνεται ο πόνος σας και επίσης όταν είναι δυνατό να κάνετε μία ήπια μορφή άσκησης όπως κολύμβηση ή γιόγκα. Η άσκηση μπορεί να μετριάσει τον πόνο και αυξάνει την παροχή αίματος στις περιοχές που χρειάζονται ιδιαίτερη αιμάτωση. Δεν πρέπει να εμπλέκεστε σε δραστηριότητες που επιδεινώνουν τον πόνο.

Ένα χέρι βοήθειας στην ανάρρωσή σας

Παρόλο που οι οδηγίες μπορεί να λένε πως πρέπει να παραμείνετε δραστήριοι και να ασκείστε, αυτό ενδεχομένως είναι «εύκολο να το λες, δύσκολο να το κάνεις». Ο πόνος στην πλάτη μπορεί να είναι καθηλωτικός και να επηρεάζει κάθε κίνησή σας. Τα αντιφλεγμονώδη παυσίπονα όπως το Brufen® (ιβουπροφαίνη) αποτελούν ένα μέσο το οποίο μπορεί να διευκολύνει την αντιμετώπιση του πόνου καθώς αναρρώνετε.

Το Brufen® διατίθεται ευρέως στην Ελλάδα σε διάφορες περιεκτικότητες. Συμβουλευτείτε το γιατρό ή το φαρμακοποιό σας εάν έχετε αμφιβολίες για τη σωστή δόση και βεβαιωθείτε κάθε φορά ότι έχετε διαβάσει προσεκτικά τις οδηγίες που περιέχονται στο φύλλο οδηγιών του προϊόντος, προτού αρχίσετε να παίρνετε κάποιο φάρμακο.

Το Brufen® ενδείκνυται για τη συμπωματική ανακούφιση:

  • Άλγους και φλεγμονής που σχετίζεται με εκφυλιστικές παθήσεις των αρθρώσεων
  • Ηπίας έως μέτριας βαρύτητας άλγους (κεφαλαλγία, μυοσκελετικό άλγος, οδοντικό άλγος, δυσμηνόρροια)
  • Πυρετού

Ελεγμένο από: Ιατρικό τμήμα Mylan

Ημερομηνία αναθεώρησης: 2019-07-24

Ισχιαλγία

Τα συμπτώματα της ισχιαλγίας περιλαμβάνουν οξύ πόνο ή μυρμήγκιασμα κατά μήκος των ποδιών ή των γλουτών. Σε πολλούς ανθρώπους ο πόνος από την ισχιαλγία επιδεινώνεται όταν κάθονται, το οποίο είναι απόλυτα δικαιολογημένο.

Διαβάστε περισσότερα

Πόνος στον αυχένα και στον ώμο

Ο πόνος στον αυχένα και στον ώμο είναι συχνός και μπορεί να είναι αποτέλεσμα κακής στάσης του σώματος, στρες ή μεταφοράς μεγάλου βάρους. Το Brufen® ενδείκνυται για τη θεραπεία του πόνου ήπιας έως μέτριας έντασης.

Διαβάστε περισσότερα